La o scurtă analiză a anului turistic 2022, vedem că nu s-a întâmplat nimic bun.
Acest domn Cadariu nu a reușit să înscrie turismul din România în programul HORECA 2, uitând să anunțe Bruxelles de intenția de a participa la acest program, până la 30.06, pentru a obține sprijin financiar în Programul de sprijin Covid.
Ce s-a întâmplat după acest „rateu”?
Evident, nimic …
Cu ce se mai ” laudă” ministrul Cadariu?
Cu alocarea de sume de către Guvern pentru Voucherele de vacanță…dar acest lucru l-au făcut toți miniștrii turismului în ultimii 20 ani, nu e ceva ieșit din comun.
Altă „realizare”- promovarea ca act normativ a Primei de Incoming, ideea ANAT de acum 10 ani…tot e bine că s-a legiferat.
În rest…nimic.
Litoralul a mers prost, prima dată după 32 de ani, și nici o preocupare nu a venit din partea ministerului.
La Târgurile Internaționale participăm sub sigla ANAT, iar numele participanților nu apare pe nicăieri. Este frumos că apare ANAT, dar e grav că nu apar numele agențiilor… cum să ne facem promovare? Asta se întâmplă pentru că același Consiliu al Concurenței, al cărui scop nedeclarat este distrugerea firmelor românești, consideră participarea gratuită la târgurile de turism ca și ajutor de stat.
Ce să mai vorbim…dl Cadariu nu a reușit să rezolve participarea României cu stand la Târgul de la Berlin 2023…ce să mai vorbim de strategii. Nu suntem în stare să participăm la un târg, cel mai mare târg cu public din lume.
Atâta putem!
Vedem cu toții că dispare zapada în lunile de iarnă, decembrie și ianuarie nu mai avem zăpadă, cum acționează ministerul? Guvernul? În nici un fel!
Iar despre bugetul de promovare? În 2022 am avut 1,5 milioane de euro, e jenant, și nici în această situație nu am cheltuit toți banii.
Chiar atât se poate, domnule Ciuca?
Nu ați găsit pe cineva mai bun?